28. septembra leta 2010 so velike poplave prizadele Ljubljano, posebej pa četrt Vič.
V ljubljanski zgodovinski zavesti velja, da je nekoč poplavljala zgolj Ljubljanica. Toda pozabljamo, da so nevarni tudi manjši pritoki in drugi vodni viri, ki ob dolgotrajnem nalivu presežejo svoje bregove. Tako se je zgodilo tudi leta 1926 na jugu Ljubljane konec septembra 1926. Nad južnim obronkom tedanjega mesta se je utrgal oblak in pričelo deževati 25. septembra ter naslednja dva dneva. Po Tržaški cesti se je kotalila voda kot valovi ob obali. Gradaščica je prestopila bregove in poplavilo je celotno območje današnjega Viča in Rožne doline. Sicer mirna rečica je rušila hiše, mostove in brvi, zaradi poplave pa so umrli trije ljudje. Ponekod je voda segla tudi do dva metra visoko. Ker večina hiš ni imela kleti in urejene kanalizacije kakor tudi odvodnjavanja ne, je pritličja hiš takoj poplavilo. Ljudje so reševali vse, kar jim je prišlo pod roke: hrano, obleko in pohištvo. Ob poplavah so poročali tudi slovenski časniki: »Včeraj dopoldne so pričeli naraščati hudourniki, ki so valili v dolino debla dreves in velikanske skale. Ljudje so z grozo opazovali, kako od ure do ure narašča Gradaščica in njeni mali pritočki…Vode so trgale s seboj cele kose njiv in v trenutku so bile izpodjedene cele plasti travnikov. Ruševine, kamenje in debla so se ponekod zgostile v jezove in voda se je s tem večjo silo zaganjala čez polja…Kot bi trenil se je vlila voda v širini več kilometrov čez polja in travnike do hiš … Pri Dolgem mostu, 4 km od Ljubljane, je Gradaščica planila celo čez železniški nasip, ki je visok nad 3 m.« Prve znane poplave Gradaščice so znane že iz 17. stoletja. V eni od poplav se je spojila z Malim Grabnom, struga pa se je razširila na 60 metrov, takrat pa je nastalo krajevno ime Dolgi most, saj so morali za toliko podaljšati most na Tržaški cesti. S povečano urbanizacijo južnega dela Ljubljane v naslednjih desetletjih so se spremenili tudi podvodni toki. Gradaščico so do sedemdesetih let 20. stoletja regulirali, njen nekoč meandrasti tok pa spremenili v betonsko korito in industrijsko strugo za viške tovarne. Pod železniško progo so uredili betonske tunele. Kljub temu je Gradaščica ponovno poplavljala septembra 2010 in 2014 ter povzročila ogromno materialno škodo. Poplavljenih je bilo okoli 1100 objektov in celotna cestna infrastruktura, mnogi pa so se takrat prevažali do svojih bivališč s čolni. Vzrok za poplave je bilo krivo tudi to, da se je ob velikih nalivih v polhograjskih hribih večkrat zgodilo, da se je Ljubljanica na Barju ustavila ter pričela teči nazaj, ker so ji ogromne količine vode pri ustju.
Vič leta 2010 (FOTO: Wikipedia)